Saturday, August 13, 2011

Review : The Phantom of The Opera by Gaston Leroux

Author : Gaston Leroux
Format : Paperback (376 pages)
Publisher : Gramedia Pustaka Utama (April 2011)
Language : Indonesian
ISBN-13 : 978-9792269512


Goodreads description :
Erik, sang hantu Opera, meneror Opera Paris dengan ancaman pemerasan selama bertahun-tahun. Sosok jenius yang tersiksa dalam keburukrupaannya ini jatuh cinta pada Christine, penyanyi opera yang cantik dan bersuara emas. Kehadiran Raoul, sang viscount yang tampan, membuat Erik sadar bahwa Christine takkan pernah membalas cintanya dan membuat cinta Erik berubah menjadi obsesi yang mematikan.

The Phantom of the Opera adalah novel legendaris dalam sastra gotik dunia sepanjang abad ke-20. Kisah cinta segitiga antara Erik, Christine, dan Raoul sudah diadaptasi ke dalam berbagai bentuk seni teater dan seni visual. Namun karya aslinya yang pertama kali terbit dalam bentuk novel pada tahun 1910 ini jauh lebih gelap dan kompleks dibanding yang ditampilkan dalam film maupun teater musikalnya.

Seratus tahun lebih sejak pertama kali terbit, The Phantom of The Opera yang ber-setting di salah satu gedung termegah dan terindah di Paris ini masih menggugah hati pembacanya dalam kisah yang menyayat hati tentang hasrat manusia, teror, dan cinta.


My Thoughts :
Even if the book is written a long time ago, but the book is really good. The story is about Erik, a phantom who haunted Paris Opera House, who fell in love with Christine DaaƩ, an Opera singer. The thing get more complicated when Raoul, Christine's childhood friend, appeared in Christine's Life after being apart for a while. Raoul and Christine fell in love with each other, but Erik did everything to make Christine to love him. Erik's love turned into obsession and Raoul tried his hardest to save Christine from Erik. The end of this story made me cry.

I like the characters in this story. Erik is the most intriguing character. He is extremely genius and ugly. Most of people took advantage of him and despise him, it made him felt lonely and unwanted. It was one of the reasons why he did all the terror in the Opera. Beneath it all, I think Erik had something good in him. He just wanted to be loved. So when Christine appeared with her naivety and sincerity, Erik would do everything for her because for the first time he felt that someone love him for who he is.

Overall,
The book is worth to read. I love the story and would recommend anyone to read it.

I give The Phantom of the Opera 4 out of 5 stars


9 comments:

  1. I loved the movie version, but I've never read the book. I also had the chance to see the off Broadway tour group perform it- so beautiful live!

    Also, I’m a new follower—wonderful blog! Stop by my blog and follow me too? :) http://rachelbrookswrites.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Hi Rachel, thanks for visiting my blog !
    I've never watched the movie version of this book. Maybe I would watch the movie soon.

    ReplyDelete
  3. Ah, can't wait to read it if I could win the July giveaway :)
    always love the story abour secret admirer and what they do to catch their love interest's attention :)
    *I'll imagine Gerard Buttler as Erik when I read this book because he played this character in the movi version :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I watched the novie as soon as I finished the book. It's not as creepy as the book, but I love it.

      Delete
  4. aku baru tahu buku ini udah diterbitin gramedia :) udah pernah baca sih, tapi yang udah terlalu disingkat, cerita untuk anak2. hehe. lumayan buat nambah daftar buku klasik yang udah aku baca. :)

    ReplyDelete
  5. Wah, ini 2012 masih ada gak ya? Di Gramedia gak pernah lihat soalnya :\ Nanti kalo ada mungkin bisa jadi buku klasik pertama yang aku beli, selama ini cuma baca di perpus/internet hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kayaknya sih ada, soalnya klo aku ke gramedi sering lihat buku ini. Apalagi terbitnya jg blm terlalu lama.

      Delete
  6. Baca reviewnya jadi pingin punya, nih.

    ReplyDelete